Jakie korzyści przynosi pływanie?

2021-08-12
Jakie korzyści przynosi pływanie?Jakie korzyści przynosi pływanie?

Pływanie to nie tylko sport, ale także doskonały sposób na to, aby zapewnić swojemu ciału i organizmowi liczne korzyści. Ten rodzaj aktywności fizycznej pobudza do działania całe ciało, a lista jej zalet jest długa. Pływanie tak samo pozytywnie wpływa na dzieci, jak i osoby dorosłe, a w poniższym tekście prezentujemy wszystko, co warto wiedzieć na ten temat. Przeczytaj i poznaj korzyści z pływania!

Pływanie - korzyści dla każdego

Aby odpowiedzieć na pytanie, jakie korzyści przynosi pływanie, najlepiej stworzyć listę zalet, które daje ta aktywność fizyczna. Dlaczego? Otóż podczas pływania pracuje całe ciało, dlatego też wszystkie pozytywne aspekty dotyczą wszystkich jego części. Niezależnie od tego, czy pływasz stylem grzbietowym czy preferujesz styl motylkowy, każdy z nich po prostu pomaga.

Oto korzyści z pływania:

  • pobudzenie układu krążenia - podczas pływania mocno pobudzasz układ krążenia, dzięki czemu podnosi się ciśnienie krwi oraz wzmacnia praca serca; regularne pływanie pozwala znacznie ograniczyć ryzyko wystąpienia chorób serca, a osobom, które je przeszły, pozwala na przywrócenie jego sprawności;
  • wspomaga układ oddechowy - regularne pływanie zwiększa wydolność płuc, przyczyniając się do wzmocnienia całego układu oddechowego; tutaj preferowany jest styl kryty. Przy wieloletnich treningach pojemność płuc zwiększa się znacząco;
  • prawidłowe ułożenie kręgosłupa - pływanie pozwala korygować wady postawy, ponieważ znacząco wzmacnia mięśnie odpowiedzialne za prawidłowe ułożenie kręgosłupa. Z tego powodu pływanie zalecane jest dla osób z wadami postawy;
  • korzyści dla stawów - w wodzie ludzkie ciało jest lżejsze, co ma pozytywny wpływ na stawy; przynosi zalety zarówno w przypadku naturalnych schorzeń, jak i osobom, które uległy kontuzji (np. przez bieganie, wypadek itp.);
  • pozytywny wpływ na mięśnie całego ciała - warto pływać, jeśli chce się wzmocnić całe ciało, ponieważ w trakcie pływania angażowane są liczne mięśnie. Dlatego każdy trening w wodzie poprawia kondycję oraz wzmacnia organizm, przyczyniając się do zwiększenia odporności i lepszego zdrowia;
  • modelowanie sylwetki - ruchy w wodzie to nie tylko angażowanie mięśni, ale również zmuszanie wysiłku do organizmu, a co za tym idzie - spalanie kalorii. Dzięki temu ciało zrzuca zbędny tłuszcz, a intensywny trening to dziesiątki kcal zmienione w mięśnie;
  • cholesterol - przez regularne ćwiczenia w wodzie zmniejszysz także cholesterol, ponieważ pływanie obniża ciśnienie krwi.

Jak często uprawiać pływanie?

Zalecania fizjoterapeutów oraz lekarzy podają, że optymalna ilość treningów w wodzie to trzy na tydzień. W basenie możesz przebywać przez dowolny czas, jednak intensywne ćwiczenia powinny trwać dokładnie 30 minut. A jak powinien wyglądać trening?

Tu wszystko zależy od tego, jakie efekty chcesz osiągnąć i jaki jest Twój stan zdrowia. Oczywistym jest, że jeśli wizyta na basenie to dla Ciebie część rehabilitacji, nie będziesz pływać z taką szybkością, jak ktoś zdrowy, kto pływając na żabkę chce zwiększyć siłę swoich nóg i ramion. Dlatego pływanie powinno być dopasowane do kondycji oraz Twoich możliwości.

Pływanie dla dzieci a pływanie dla dorosłych

Zalety pływania są widoczne szczególnie u dzieci. Ćwiczenia w wodzie mają bardzo duży i pozytywny wpływ na układ oddechowy, kręgosłup, hartowanie oraz koordynację ruchów. Młode organizmy w fazie rozwoju dostają dzięki lekcjom pływania dodatkowy bodziec, który pomaga im w budowaniu odporności, wzmacnia mięśnie i układ kostny, poprawia się sprawność motoryczna.

Basen wypadałoby odwiedzać co najmniej raz w tygodniu. Dotyczy to zarówno dzieci, jak i dorosłych. Niezależnie od tego, czy preferuje się styl grzbietowy, żabkę czy inny, ruch w wodzie to doskonały sposób na to, aby się odstresować. Można docenić to zwłaszcza, gdy odwiedza się basen po ciężkim dniu pracy.

Pływanie nie wymaga dużych nakładów finansowych

Jeśli interesuje Cię bieganie, musisz zainwestować w odpowiednie buty do biegania, ubiór na każą porę roku oraz niezbędne akcesoria. Do pływania potrzebne Ci jedynie kąpielówki lub spodenki treningowe (dla panów), a dla pań strój treningowy jedno- lub dwuczęściowy. W sklepie DotSport posiadamy szeroki wybór męskich i damskich strojów do pływania w bardzo przystępnych cenach.

Dla bardziej zaawansowanych pływaków, którzy korzystają z akwenów wodnych, mamy także akcesoria do pływania. Okulary, czepki, płetwy - jednym słowem wszystko, co pomoże w pływaniu. Oferujemy również wysokiej jakości akcesoria neoprenowe dla osób uprawiających triathlon.

Pływanie - umiejętność obowiązkowa

Umiejętność pływania to nie tylko zalety związane z organizmem i ciałem. Jeśli jedzie się na wakacje nad wodą, pozwala w pełni wykorzystać ten czas i umożliwia zabawy w wodzie. Niezależnie od tego, czy pływa się żabką, stylem grzbietowym czy klasycznym, zwiększa także bezpieczeństwo podczas różnego rodzaju imprez związanych ze środowiskiem wodnym - spływów kajakowych, rejsów itp.

Dlatego warto uczyć się i ćwiczyć pływanie. To naturalna dawka zdrowia dla każdego! Im szybciej zaczniesz regularnie pływać, tym lepiej.

Pokaż więcej wpisów z Sierpień 2021
Zaufane Opinie IdoSell
4.80 / 5.00 874 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2020-10-04
Wypas
2020-10-05
jestem bardzo zadowolona

Dbamy o Twoją prywatność

Sklep korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zamknij
pixelpixelpixelpixelpixelpixel